Zárójel online hírportál
A legjobb hírek egyhelyen...

A főváros csődje

Emelkednek ugyan a lakásárak, holott közben Budapest alig élhető várossá vált. A csőd már korábban elkezdődött, csak éppen senkinek nem állt érdekében meggátolni. A Kossuth teret már megfosztották a növényzettől, helyette felkövezték, hogy izzasztó kőtengerré változzon: a József nádor téren hatalmas zöldpusztítást végzett a fanyűvő oligaracha, marad helyette a betongarázs. A Margit-szigeten száz fát kellett – engedély nélkül – kivágni, hogy helyette óriási teniszstadion épülhessen. Persze, teniszben világhatalom vagyunk. A Városliget famentesítése még hátra van, de ami évekkel késik, az még nem múlik. Képes valaki megmondani, mitől nő meg Pest szívében a zöld felület? Magyarázni persze lehet, csak a 150 éves növényzetet helyreállítani nem. A példákat még hosszan lehetne sorolni: Római-parton például az árterületre épített villák miatt stb. Módszeresen irtják a friss levegőt adó fákat és bokrokat utcákon, tereken.

Ám az egészségünkre nézve még ennél is kártékonyabb a városi közlekedés.

Mindenki autóban ül, mint mondják, a vécére is azon jár, sőt, ha lehet, vállalati kocsin. Ez nálunk státus-szimbólum, tehát nem tiltják be.  Ha valaki „feljön” Pestre, kénytelen az egész városon keresztül autózni, mert nincs elég P+R parkoló Budapest határában. Ezért aztán gondtalanul behajt a közlekedésre tökéletesen alkalmatlan sok-sok fő- és mellékutcába.

A parkoldó gépkocsik miatt úgysem tud mozogni.

Az autók sokasága miatt nem működik a tömegközlekedés. Arról már nem is beszélve, hogy milyen levegőt szívunk. Aztán nem jár a 3-as metró, de belengették, hogy fel kell újítani az 1-es és a 2-es metrót is. Ráférne a síncsere a 2-es villamosra, ideje volna alacsonyabb padlójúra cserélni az ősrégi „nosztalgia” szerelvényeket. A minap a külső Budaörsi úton karambolozott egy tűzoltóautó. Leállt Buda közlekedése, még a Svábhegyen is órákig álltak az utók meg a buszok. A balesetről később a rádió számolt be.

Munka kezdetkor és végekor járhatatlan a Lánchíd, az Alagút, mert úgy 150 éve egysávosra tervezték a lovas kocsiknak.

Nem baj, kit érdekel ez az apróság! A többi híd is alig bírja a forgalmat. Ha „véletlenül” két erőszakosabb sofőr karambolozik, végképp leáll a forgalom, órákig várják a rendőrséget, az illetékes szerveket, mi pedig mehetünk gyalog.

Budapest legfőbb tragédiája még hátra van.

Ősszel három évre lezárják a Lánchidat és az Alagutat! Aki ezen a vonalon lakik, hogy fog bejutni a városba? Miért tart három évig a Lánchíd felújítása? Már volt néhány rekonstrukciója, de soha nem tartott három évig. Mi a fenét csinálnak vele ilyen tempóban? Akkor sem érthető, ha az összes építőmunkás és szakember már külföldre távozott.

Talán egyenként kicserélik az összes láncszemet?

Lényeg, hogy a főpolgármester érti.

Ő tervez, aztán Isten végez, ő nem jár Budára. Lesz, ami lesz. Neki jól jön a családonkénti két autó, megérdemli.

Szóval, újra kérdezem, miért kell minden autót beengedni a már régen élhetetlenné vált fővárosba? A tömegközlekedést addig nem lehet normálissá tenni, amíg mostohán kezelik. Továbbá meg kellene szüntetni a túl hosszú járatokat, pótolni a hiányzó buszokat, villamosokat – lehetőleg leváltani kényelmesebbre, hogy időseknek, mozgássérülteknek se okozzon gondot az utazás.

Úgy látszik, ez sem érdekel senkit, az utóhoz szokott kormánytisztviselőket pláne nem…

Szólj hozzá