Zárójel
Ha egyszer egy üzlet beindul – felszálló ágban a WizzAir
(Fotó: Horváth Gyula/PSH Facebook)

Ha egyszer egy üzlet beindul – felszálló ágban a WizzAir

A tervezetteknek megfelelően alakul a WizzAir UK leányvállalat alapítása Londonban. Három géppel vág neki az égi utaknak az új cég mindattól függetlenül, hogy mit hoz a Brexit.

 

Ha egyszer egy üzlet beindul – felszálló ágban a WizzAir
(Fotó: Horváth Gyula/PSH Facebook)

Jó előre bebiztosították magukat

Ahogy azt korábban már megírtuk, a magyar kötődésű „fapados” légitársaság, a WizzAir angol leányvállalatot készül alapítani. Ezzel a lépéssel bebiztosították magukat a Brexit várható negatív hatásai ellen – bár azokról továbbra sem lehet biztosat tudni.

Váradi József, a WizzAir vezérigazgatója a ch-aviation.com szakportálnak elmondta, hogy kiváló ütemben haladnak a brit leányvállalatuk alapításának lépései. A legfontosabb, a brit üzemeltetési engedély (AOC) megszerzése előtt nincs akadály.

London Luton repülőteréről üzemelő leánycég három géppel, és száztíz alkalmazottal kezdi meg működését 2018 márciusában, a tervek szerint. A vezérigazgató nem nyilatkozott arról, hogy Airbus A320, vagy A321-es gépeket állít majd szolgálatba, ahogy arról sem, hogy újak, vagy használt gépek lesznek-e.

Azt viszont elmondta, hogy az üzleti tervnek megfelelően dinamikus fejlesztéssel 2019-ben már öt, 2020-ra pedig hét gépes lesz a Wizz Air UK flottája.

Ha egyszer egy üzlet beindul – felszálló ágban a WizzAir
London, Buckingham Palota madártávlatból (Fotó: szerző)

Folyamatosan figyelik a Brexit hatásait

A légicég ezzel a lépésével biztosítottnak tudja a szigetországbeli működését, akármelyik Brexit-variáció is lép majd életbe 2019. márciusa végén. Nyilvánvaló, hogy egy mindkét fél számára kedvező, avagy kedvezőtlen válási szerződés erős kihatással lesz a leányvállalat működési költségeire, így a jegyárakra is.

Bár a válási folyamat már javában folyik, szinte hétről-hétre változik a brit kormány, és az EU álláspontja is. Így aztán nehéz bármilyen előrejelzést készíteni a jövőre nézve. Ez pedig egy üzleti vállalkozás számára nagyon rossz.

Váradi József kijelentette, hogy folyamatosan figyelemmel kísérik a kilépési tárgyalások hatásait, és üzleti tervüket ennek megfelelően alakítják. Ugyanakkor leszögezte, hogy az elsődleges cél a brit piac megtartása, de azért szeretnék kihasználni a brit légiközlekedési ágazatban esetlegesen bekövetkező csődöket.

Ehhez kapcsolódó hír, hogy a WizzAir továbbra is igényt tart a becsődölt Monarch légitársaság lutoni résidőire (slot-ok). Ennek megszerzésével viszont várnia kell, mert egy nem jogerős bírósági döntés szerint a megszűnt légitársaság már nem rendelkezhet a slotok felett. A helyzet tisztázásáig a résidőkért sorba álló légitársaságoknak várniuk kell.

Ha egyszer egy üzlet beindul – felszálló ágban a WizzAir
(Fotó: Fodor Roland/PSH Facebook)

Szólj hozzá