Zárójel
Gábor György: Naná, hogy Lázár János őrjöng - Tahó bunkók ezek mind!
fotó: G. Gy. facebook oldala

Gábor György: Most akkor kisovisoknak és Orbán Viki bácsinak, egyszerűen és érthetően

Gábor György filozófus, egyetemi tanár magánóra keretében világosítja fel Orbán kisdiákot, mi is a kapitalizmus. Teszi mindezt a számára is érthető, egyszerű példán szemléltetve.

Papi pofon, ordibálás, kötelező hétvégi körmenet – élet az egyházi kézbe vett iskolában

Figyelj, kisgyerek, elmagyarázom újra!

Gábor György jó tanár, ezt megannyi diákja bizonyíthatja. Közösségi oldalán most Orbán Viktornak ad különórát, hátha megért egyet-mást.

Azt mondja az Orbán, hogy a kohéziós alapok forrásainak nagy része a befizető országok cégeinél landolt, így a nagy európai uniós tagállamok gazdasága sokat profitált a kohéziós alapok elköltéséből, ahogy az új tagállamok piacainak megnyitásából is.

Szóval ők jártak megint jól! (No meg a zsidók – mondhatnánk a régi, de a világ eme tájékán örök érvényű vicc alapján.)
Na, kérem, ilyen kapitalizmus-kritikát a hetvenes években íródott politikai gazdaságtan tankönyvekbe már nem illett beleszerkeszteni.

Ez a felütés leginkább a Szabad Nép rutinhangjára emlékeztet, valamikor az ötvenes évek legeslegelején, amikor a Marshall-tervet kellett pártpolitikailag és a szovjet ukáznak megfelelve fikázni. 


Most akkor kisovisoknak és Orbán Viki bácsinak, egyszerűen és érthetően: ha veszek neked egy Fordot, azzal ki jár jól? Igen, helyes a bőgés, Oroszlán, a Ford természetesen jól jár, mert eladott egy autót. Na és még ki jár jól?

Hát te, kiskomám, aki egy árva buznyákot sem fizettél, de a csinos kis feneked alá lett tolva egy Ford. Ha építenek aztán ennek a Fordnak utat is, erre is, meg arra is, azzal ki jár jól? Helyes a bőgés, Oroszlán, naná, hogy jól jár a beruházó és kivitelező cég (na persze, leginkább Mészáros Lőrinc és Tiborcz István), amely megépítheti. 

OLVASTAD MÁR?   Orbán mindent bevetett: gyerekmunka Felcsúton

Becsengettek

A szünet után, amikor a kisdiák megette az uzsit és tele hassal visszaült a padba, Gábor György így folytatja az okítást:

De te is jól jársz vele, mert egy buznyákot sem tettél bele, oszt lett neked út, amin mehetsz a Fordoddal Balcsira, ha nyaralni akarsz, Vásárosnaményba, ha el akarod adni az almádat és körtédet, vagy Felcsútra, ha disznót akarsz vágni.

Így megy ez.

Mert, hogy is volt azzal a Marshall-tervvel? Az 1947-ben meghirdetett és 1948-ban elfogadott program a világháború után romokban heverő Európát állította talpra. Igen, helyes a bőgés, Oroszlán: a nyugat-európai piac nélkül maradt Egyesült Államoknak is szüksége volt a felvevő piacra, ám a romokban heverő Európa erre nem volt alkalmas.

Európa feltőkésítése viszont azzal a következménnyel járt, hogy 1951-ben a nyugat-európai termelés az 1938-as (világháború előtti) termelés 135%-át produkálta már, s a 17 országnak nyújtott 14 millió dollárnyi hitel (mai értékén kb. 420 milliárd dollár, azaz 95 ezermilliárd forint) teremtette meg – egyebek mellett – az ún. „német gazdasági csodát”, vagy az ún. „francia-olasz villámstartot”.

Magyarország – szovjet nyomásra és a többi népi demokráciához hasonlóan – persze visszautasította a Marshall-tervet (nem kell az imperialisták pénze), s lett nekünk helyette Molotov-terv, majd később KGST.
A többi már ismert a történelemből.

További írások a szerzőtől:

Gábor György: Naná, hogy Lázár János őrjöng – Tahó bunkók ezek mind!

A hazai politikai sebészek azt sem tudják, még műtenek-e, avagy már rég boncolnak – interjú dr. Gábor György filozófussal

OLVASTAD MÁR?   EP képviselők a magyarra ferdített Disneyland kisvasútján

“Tiszt urak, tiszt urak! Tiszti csürhe így mulat!” – Gábor György gondolatai Kötcse kapcsán

Shares 361



Szólj hozzá!

1 Comment : "Gábor György: Most akkor kisovisoknak és Orbán Viki bácsinak, egyszerűen és érthetően"

Visszajelzés
avatar
Rendezés:   legújabb | legrégebbi | legnépszerűbb
Szondi
Vendég
Szondi
Hát igen, itt a különbség egy tanár és egy diák között. Gábor György tanít, a Viki gyerek meg rossz tanuló. Mert hát Viki is járt egyetemre, persze diákként és nem oktatóként, ez is egyfajta különbség, de nagyon úgy tűnik, hogy igen sok előadásról hiányzott. Ezek után felvetődik a kérdés, hogy a jogi diploma megszerzése, vajon a tudás mércéje? Vagy valami más befolyásoló tényező következménye? Felteszem ezt a kérdést azért, mert a nyújtott teljesítmény alapján a végzett diák felkészültségét nem tartom megfelelőnek. Aligha hiszem, hogy az egyetemen, a paragrafusokon kívül más, jóval hétköznapibb területen ne történt volna okítás. Némi történelem, némi… Read more »
wpDiscuz