Zárójel online hírportál
A legjobb hírek egyhelyen...

Hiába hazudik Orbán sajtója a Gyurcsány Ferenc vagyonnyilatkozatáról

Orbán pártsajtója három hazugságot állított a DK elnökének vagyon nyilatkozatáról.

Az első valótlan állítás az volt, hogy Gyurcsány Ferenc vagyonának egy részét, melyet egy bécsi bankban kezelnek, nem vallotta be. A hazugság lelepleződött. Okiratok bizonyították, hogy különböző befektetésekben, beleértve a bécsi bank által kezelt részvényeket és kötvényeket is, valóban pont 605 millió forint volt, pontosan annyi, amennyi a vagyonbevallásban szerepel.

Ezután a támadás második iránya az lett, hogy Gyurcsány Ferenc nem nevezte meg a vagyonkezelő pénzintézeteket, szolgáltatókat. A vonatkozó törvény és kitöltési útmutató szerint ezeket nem is kell megnevezni, nem is teszi ezt meg a többi képviselő sem. Ennek ellenére – mivel nincs titkolni valója – a DK elnöke nyilvánosan megnevezte a vagyonkezelőket is.

Miután ez a hamis állítás is megdőlt, a kormánypropaganda egy harmadik követeléssel állt elő. Ezúttal a részvények és kötvények pontos felsorolását kérték. Természetesen erre sincs semmilyen kötelezettség és nem is lenne értelme, hiszen a vagyonkezelők naponta, hetente adják és veszik az értékpapírokat. Ennek ellenére a DK elnöke ezeket az adatokat is elküldte az Országgyűlés illetékes bizottságának.

Messze meghaladva a bevallási kötelezettség szabályait most már a legapróbb részletek is ismertek Gyurcsány Ferenc vagyoni helyzetéről. A DK elnöke a törvényi előírásokon túlmenve valamennyi családtagja vagyonnyilatkozatát is nyilvánosságra hozta.

Vajon megteszi ugyanezt Orbán is? Nem hinnénk.

DK

...

Szólj hozzá