Zárójel
Kipihent sofőröket akar az Unió – le vele!
fotó: internet

Kipihent sofőröket akar az Unió – le vele!

Varga Mihály sötét összeesküvésre derített fényt, amit a gonosz Unió hozott kifejezetten a közép-európai vállalkozások ellehetetlenítése okán kiszorítva azokat a nyugat-európai piacról.

Kipihent sofőröket akar az Unió – le vele!
kép. internet

A nemzetgazdasági miniszter

magából kikelve, felháborodottan beszélt a versenykorlátozásról, ami az Orbán-kormány bevett fogása, ám amikor ezt másnál vélik felfedezni, azt horrorként élik meg.

„A jogszabályok korlátozzák a versenyt és a szolgáltatások szabad áramlását, és jelentős kárt okoznak a magyar államháztartásnak, mivel a bruttó hazai termék (GDP) majdnem 1 százaléka, legalább 300 milliárd forint adó- és járulékbevétel maradhat el, ha ezek a cégek megszüntetik tevékenységüket.”

Újabb kormányzati küzdeni valóra nyílik lehetőség az Unió szintjén, amit a magyar miniszterelnök örömmel harcol végig:

„a magyar kormány minden fronton, uniós és bilaterális szinten is küzdeni fog a hátrányos jogszabályok módosításáért.”

Az a konkrétum, hogy Németországban törvényt vezettek be annak érdekében, hogy a kamionsofőrök kipihenten autózhassanak, ezzel akarják csökkenteni a balesetek számát. Ez Varga olvasatában így hangzik:

„Az elmúlt napokban hatályba lépett Németországban egy újabb jogszabály, amely szerint a fuvarozóknak pihenőidejüket kötelezően szálláshelyen kell letölteni, nem pedig a kamionban, ami jelentős költségnövekedéssel jár, és nem biztosítottak ehhez az infrastrukturális feltételek sem, nincs elég őrzött kamionparkoló.”

Úgy véli, hogy Magyarország, Lengyelország, Csehország ellen szólnak az intézkedések, de mivel az itt működő jelentős nyugat-európai vállalkozások költségei is növekednek, ami visszahat az anyacégre.

Kipihent sofőröket akar az Unió – le vele!

A miniszter ahelyett,

hogy üdvözölné a lehetőséget arra, hogy nő a biztonság az utakon, boldogan jelenti, hogy

“szerencsére nem vagyunk egyedül”.

A mi nótánkat fújják, nem csak a visegrádi országok, hanem a balti országok és Románia, Szlovénia, Bulgária és Horvátország is támogatják, hogy mindez ne jöhessen létre.

„Közép-Európa ma az Európai Unió gazdasági motorja, és ha lefullasztják, az az egész integrációt hátrányosan érinti”

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára úgy véli:

„Olyan szabályokat hoztak a nyugat-európai országok, amelyek a költségnövekedés miatt befolyásolják a vállalkozások nyereségét és működését, de a munkahelyek megszűnésével számos bevételtől esik el az állam is”,

A költségnövekedés elkerülése neki is fontosabb a nagyobb biztonságnál. Eszükbe se jut,hogy bármelyikünkkel megeshet, – még velük is – hogy szembe jön velük egy fáradtság miatt elalvó sofőr, és akkor kész a baj.

Erdei Péter, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese kiemelte,

„a közúti fuvarozás válságálló szakma volt, bebizonyította, hogy képes gyorsan alkalmazkodni, túlélni, azonban most úgy érzik, mesterséges eszközökkel indirekt módon igyekeznek ellehetetleníteni működését.”

Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) főtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy a kis- és közepes vállalkozások túlélési esélye “roppant csekély” a változtatások életbe lépése után Németországban és Ausztriában.

A főkérdés, hogy   hazánkban miért jelent leküzdhetetlen akadályt, és ellehetetlenedést, hogy biztosítsák a vállalkozók az emberi feltételeket úton lévő kollégáiknak, válasz nélkül maradt . Ezen a kormány illetékesei is elgondolkodhatnának, és teljesíthetőbb feltételeket biztosítva hozhatnák versenyhelyzetbe a magyar vállalkozásokat.


Szólj hozzá