Zárójel
Lázár János nem sörös – Kubatov mellé lőtt a Fradi – Heineken haversággal?
fotó: internet

Lázár János nem sörös – Kubatov mellé lőtt a Fradi – Heineken haversággal?

Ha már a magyar foci minőségéről nem érdemes szót ejteni, talán a háttérben zajló összefonódások és feszültségek érdekesek lehetnek. Egyik ilyen konfliktus a Heineken – Fradi sör miatti feszültség Lázár János és Kubatov Gábor között.

Lázár János nem sörös – Kubatov mellé lőtt a Fradi – Heineken haversággal?

A Heineken-sztori tovább él

Emlékezetes, hogy milyen elánnal ment neki a kormány Lázár vezényletével a holland sörgyártónak. A Heineken az egyik leginkább támadott multi lett, amikor a cég romániai érdekeltsége ütközésbe került az egyik erdélyi kis sörgyártóval.

A Csíki, mint brand a hollandoké volt, de a részben magyar tulajdonosok kezében lévő másik vállalkozás Igazi Csíki Sör néven dobott piacra terméket. A névjegyvita odáig fajult, hogy Lázár János személyesen kereste fel a magyar hátterű vállalkozást, s tett hitet a támogatása mellett.

Ennek ellenére augusztus elején szerződött Kubatov Gábor, az FTC elnöke és José Matthijsse, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója, hogy a továbbiakban a Heineken gyártja a Fradi sört.

Az ügy súlyát jelzi, hogy a parlamentben is felkereste egy holland delegáció Lázár titkárságát, ahol állítólag emelt hangú diskurzus folyt a felek között. Mindezt pedig betetőzte az a törvényjavaslat, amelyet csak lex Heineken-ként emlegetnek a sajtóban. Az önkényuralmi jelképek kereskedelmi használatát szigorító javaslat a vörös csillag feltüntetését tiltaná meg a termékeken.

Vagyis azt a logót, amit a Heineken a múlt század elején kezdett használni. A cég szerint ennek spirituális jelentése van, a magyar kormány azonban csak az önkényuralmi jelképet látja az ábrázolásban. Tény ugyanakkor, hogy a legkeményebb kommunista időkben a Heineken eltekintett a vörös szín használatától.

A csörte

Lázár János törvényjavaslata – ami lex Heinekenként híresült el – azt tartalmazta, hogy a cég logójában szereplő vörös csillag önkényuralmi jelkép, tehát vegyék le onnan, ha a magyar piacon akarnak vigéckedni termékükkel. Ezt a beterjesztő a mai napig nem vonta vissza, ezért megkérdezték a véleményét a Fradi és a Heineken megállapodásról.

“Meglátjuk, hogy marad-e rajta vörös csillag”

– mondta az mfor.hu megkeresésére.

A terméken nem szerepel a Heineken logója, csak a Ferencvárossal kapcsolatos díszítő elemek, úgyhogy Lázár megnyugodhat. Szavaiból mégis neheztelés hallható:

“A foci sok mindent fölülír, ezzel kapcsolatban van véleményem, de azt inkább megtartom magamnak. Nyilván a futballklubnak kell eldöntenie, hogy mi és mennyit ér.”

A Fradi elnöke azzal méltatta a megállapodást, hogy a Heinekennek és az FTC-nek is azonos céljaik vannak, piacvezetők akarnak lenni. Szerinte a két cégben azonos, hogy nyerni akarnak. A fradi.hu oldalon megjelent beszámoló szerint arról s beszélt, hogy

„két, a maga területén rendkívül sikeres, elismert, népszerű és komoly hagyományokkal bíró és azokat ápoló fél talált egymásra.”

(forrás: mfor.hu)


Szólj hozzá