Zárójel
A Lufthansáé lehet az olasz nemzeti légitársaság
Az olasz nemzeti légitársaságért jöhet a Lufthansa (forrás:Youtube)

A Lufthansáé lehet az olasz nemzeti légitársaság az Alitalia

Az olasz kormány a Lufthansa német légitársaságot tartja befutónak az Alitalia légitársaságért folyó üzleti versenyben.

A Lufthansáé lehet az olasz nemzeti légitársaság
A Lufthansa Európa egyik legerősebb légitársasága (fotó: a szerző)

Az olasz kormány igyekszik összehozni az üzletet

A Corriere della Sera értesülése szerint a német légitársaság ajánlata az eddigi legjobb. Carlo Calenda, gazdasági fejlesztési miniszter szerint az Easyjet és a Cerberus amerikai befektetési alap ajánlatát előzte be a német légitársaság. Mind a pénzügyi stabilitás, mind a fejlesztés tekintetében a Lufthansa kínálja a legjobb garanciákat. Az olasz kormány arra törekszik, hogy az Alitaliát egyben adják el. A tárgyalások során azt akarják elérni, hogy ne válasszák le a földi kiszolgáló részlegeket a repülési üzletágról.

Januárban megkezdődhetnek a konkrét üzleti tárgyalások a Lufthansával. A kormány célja, az üzleti tranzakciót még a március 4-én tartandó parlamenti választások előtt lezárják és megkössék.

A választási kampány előtti üzletkötést azért tartja fontosnak a kormány, hogy ne ismétlődhessen meg a 2008-as precedens. A milánói napilap emlékeztetett arra, hogy 2008-ban a Prodi-kormány által a KLM-el és az Air France-al összehozott eladási megállapodást az újonnan hatalomra lépő Berlusconi kormányzat felmondta.

Nem az első eset a csődközeli helyzet

Az olasz nemzeti légitársaság tíz éven belül már a második alkalommal került kormánybiztosok gondnoksága alá. A cél az, hogy vagy átszervezéssel, értékesítéssel, vagy felszámolással szüntessék meg végleg az Alitalia veszteséges működését.

Az idei csődhelyzetet az Alitalia 49 százalékos tulajdonosának, az Etihad, az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársaságának májusi lépése okozta. Akkor bejelentették, hogy nem fektet be több pénzt a veszteséges olasz légitársaságba. Erre azután került sor, miután nem sikerült megállapodni a reorganizációs tervről. Azt a tervet, amely létszám leépítést is, és fizetéscsökkentést is tartalmazott, a szakszervezetek elfogadták, de a dolgozók 67 százaléka elutasította.

A Lufthansáé lehet az olasz nemzeti légitársaság
(forrás:Pxhere)

Ez az év nem a légitársaságok éve volt

Szerencsére csak üzleti vonatkozásban, és nem a balesetek tekintetében. 2001 óta egyre élesedik a nemzetközi harc a légitársaságok között. Az útvonalak, a gépek kihasználtsága, üzemeltetése, a repterek szolgáltatásai mind, költségként csapódnak le a társaságokon. A nemzetközi terrorhelyzet miatt életbe léptetett szigorú reptéri és fedélzeti intézkedések sem használtak a társaságoknak. Az ár- és bérharc is erős hatással van az alkalmazott üzleti modellre.

Ebben az évben Európában nem egy kisebb légitársaság volt kénytelen leállni csőd miatt. A társaságok résidőit és gépeit pedig a még felszínen maradó más társaság szerzi meg. Ha a Lufthansával létre jön a megállapodás, valószínűleg továbbra is hazai nemzeti színekben repülhet majd az olasz légitársaság. Nekik legalább marad légitársaságuk…


Szólj hozzá

Facebook

Csatlakozz a több, mint 31 ezres táborunkhoz!