Zárójel
Nemzeti Közlekedési Múzeum – szűkös, méregdrága, de a miénk!
fotó: motorrevu.hu

Nemzeti Közlekedési Múzeum – szűkös, méregdrága, de a miénk!

Ki ne járt volna a Közlekedési Múzeum termeiben, a vonatmatuzsálemek, autó- és motorbicikli költemények között ámulva, hogy mik voltak, és mivé lettek a járgányok. Persze egy ideje, amióta a mega Liget-projekt beindult, zárva a híres múzeum is.

Nemzeti Közlekedési Múzeum – szűkös, méregdrága, de a miénk!

 Tervekben nem volt hiány,

az alapterület többszörösét ígérték azzal a megoldással élve, hogy a föld alatt többszintes kiállítótermeket álmodtak a régi földszintes Közlekedési Múzeum épületének helyére.

A 24.hu értesülései szerint az egész terv dugába dőlhet, mivel kormányzati szinten egy ideje azt fontolgatják, hogy a föld alá tervezettekből pár szintet mégsem építenek meg. Ebben az esetben helyszűke miatt csak a gyűjtemény egy részét tudják elhelyezni, a reszlinek máshol keresnek depót.

Az eddigi verzió szerint a historizáló, tornyos-kupolás épület alatt négy szint mélyen több mint 30 ezer négyzetméteres teret alakítanának ki, amelyen egy hatalmas, 350 férőhelyes nyilvános mélygarázzsal kellene osztoznia az intézménynek.

Az, hogy nincs minden rendben a városligeti múzeumi negyed körül, a múlt heti kormányinfón bizonyosodott be. Lázár János a sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a kormány a legutóbbi ülésén áttekintette a projektet, és azt a döntést hozta, hogy elnapolja a Városligeti Színház megépítését. Ekkor a minden-miniszter még nem említette, hogy a Közlekedési Múzeum is megsínyli a pénzhiányt, erre csak Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár kijelentéséből következtethetünk.

A tavaly lebontott Közlekedési Múzeum

nagyjából 5 ezer négyzetméteres kiállítási területet biztosított a gyűjteménynek. Az új, felszíni épületben jóval kisebb helyet kapna a múzeum, ezért, ha elmarad vagy a föld alatti bővítés, az intézmény valóban nem tud mit kezdeni a gyűjteményével.

OLVASTAD MÁR?   Nyári színházi körkép – 2. rész, Budapesti kínálat

Az elmúlt év végén

derült ki, hogy a korábban 7 milliárd forintos építési költségek helyett már a duplájával számolnak a Liget-projekt vezetői. Amikor az intézmény bezárt, Jankovszki Tamás igazgatóhelyettes azt mondta, hogy az új múzeum a külsejében megegyezik majd a régivel, belül viszont nagyobb kiállítási terek lesznek, korszerűbb épületgépészettel és korszerűbb kiállítási technikával felszerelve.

Aztán kiderült, hogy valójában teljesen új épületet fognak felhúzni, de az kisebb lesz, mint a régi, ezért szükség van az alapterület föld alatti kiegészítésére. A Közlekedési Múzeum legutolsó hivatalos építési költségét Vitézy Dávid fél éve jelentette be, az intézmény új igazgatója akkor 15,6 milliárd forintról beszélt. Ebbe az összegbe természetesen még nem számolták bele az újabb “objektum” kialakításának költségeit.

(forrás: 24.hu)




Szólj hozzá