Zárójel
Tarlós úr! Az is hazugság, amit kérdez - egyetlen busz sem készült el a metrók pótlására
fotó: Omnibusz - Földes Dávid

Tarlós úr! Az is hazugság, amit kérdez – egyetlen busz sem készült el a metrók pótlására

Emlékeznek még a rém hazafias Tarlós-bejelentésre, melyben egyenes derékkal közölte, hogy csak magyar gyártású buszokkal pótolja a főváros a metrófelújítás alatti utasszállítást? Hát ez a lufi is kipukkant. Egyetlen egy busz sem készült!

Tarlós úr! Az is hazugság, amit kérdez - egyetlen busz sem készült el a metrók pótlására

Magyar ülep alá magyar buszt!

Már nyár végén érezhető volt, hogy valami hibádzik a buszok körül. Kiderült, hogy az Ikarus Egyedi Kft., amivel a Volán szerződött a buszgyártásra, eléggé le van maradva, egy sem készült el.

Akkor a rém empatikus kormány kisegítette őket a slamasztikából és gyártott egy jogszabály-módosítást, ami alapján kaptak még 240 nap laufot.

Néhány napja a 444.hu írt arról, hogy végre elkészült az első busz a 180-ból, így már csak 179-et kell legyártani, ám hamar kiderült a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületnek (VEKE) és az IHO szaklapnak köszönhetően, hogy a késznek tűnő, üzemben várakozó busz nem igazi, csupán ráhúztak a vázra ezt-azt egy bemutató kedvéért, de menni nem megy, mivel a motor sincs rendesen beszerelve és típusengedélye sincs.

Fidesz-szemfényvesztés – nekünk marad a lábbusz

A VEKE közösségi oldalán olvasható az alábbi bejegyzés:

„Nincs kész. Valójában messze van még a késztől, a típusengedélytől pedig még annál is messzebb van. Talán a mockup kifejezés a legjobb rá, ami azt takarja, hogy ez nem jármű, csak egy kiállítási tárgy, saját erejéből nemhogy nem mozgásképes, de még mozgatni sem könnyű.

A motor csak úgy be van lógatva, belső kábelezés sehol, a világítás meg az utastájékoztató van bekötve egyedül. Megy a parasztvakítás tovább, aki azt terjeszti hogy ez kész van, az maga is részes a hazugságban. Pont a lényege nincs meg, mert ott fogy el a tudás. Aki kicsit közelebbről is megvizsgálja és ért hozzá, az számos apró jelet felfedezhet, amely az összeszerelés színvonalára, és egyáltalán, a meglétére enged következtetni. Ja és a hátulja szerb gyártmány…”

Kíváncsian várjuk, hogy ilyen előzmények után miként szállít le naponta 1 működő buszt az Ikarus Egyedi Kft.? Nemkülönben érdekel minden utazni vágyót, hogy mivel pótolják a nemlétező kocsikat. Ja, és mit habog majd Tarlós és Lázár az eset kapcsán?

Szólj hozzá

Játék

Jelenleg nincs elérhető játék. Nézzen vissza később.